Κράτος δολοφόνος! - Μανώλης Β. Βολουδάκης

Breaking

05/10/2014

Κράτος δολοφόνος!

Τέσσερις νεκροί και 23 τραυματίες είναι ο μέχρι στιγμής (5/10 17:30) τραγικός απολογισμός του απίστευτου δυστυχήματος που σημειώθηκε στις 10:20 το πρωί της 5/10 στην Εγνατία Οδό, 500 μέτρα από τον κόμβο της Βέροιας στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον διοικητή του Πυροσβεστικού Σώματος Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο διοικητής, ο οποίος βρίσκεται στο σημείο της δυστυχήματος, με δηλώσεις του στο ΑΠΕ–ΜΠΕ έκανε λόγο για «φοβερή καραμπόλα και για μάζες αυτοκινήτων», ενώ σημείωσε πως ενεπλάκησαν περισσότερα από 35 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και τρεις νταλίκες. Ο διοικητής της πυροσβεστικής αναφέρθηκε επίσης σε δύο καμένα ολοσχερώς αυτοκίνητα, ένα ΙΧ και μία νταλίκα. Στο ΙΧ εντοπίστηκε ένα άτομο απανθρακωμένο, ενώ αυτή τη στιγμή οι Αρχές ερευνούν τη νταλίκα.

«Δεν υπήρχε τροχαία στα έργα», λένε αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας στην Εγνατία. Αυτόπτες μάρτυρας ανέφεραν ότι υπάλληλος με «σημαιάκι» προσπαθούσε να ανακόψει την κυκλοφορία και τα μέτρα προειδοποίησης πριν από απότομη στροφή, ήταν ελλιπή. Συγκεκριμένα, οι μάρτυρες κατήγγειλαν πως στο σημείο των έργων δεν υπήρχε τροχαία, ενώ η ασυνεννοησία προέκυψε από τους εργαζόμενους με τις κόκκινες σημαίες, με αποτέλεσμα η νταλίκα να μην προλάβει να φρενάρει σε απόσταση 50 μέτρων από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.

Αυτή τη στιγμή συνεχίζεται η προσπάθεια απεγκλωβισμού τραυματιών από τα αυτοκίνητα τους. Τοπικά μέσα εκφράζουν φόβους και για περισσότερους νεκρούς ενώ αναφέρουν ότι οι καπνοί από τις φωτιές φαίνονται μέχρι τη Βέροια.

Η αδιαφορία του κράτους για τους πολίτες είναι παραπάνω από εμφανής σε όλο το μήκος του οδικού δικτύου της χώρας. Έργα με ελλειπή σήμανση και σε μεγάλη έκταση, κακός ή ανύπαρκτος φωτισμός, πρόχειρος σχεδιασμός και κυρίως αδιαφορία. Το κράτος ενδιαφέρεται μόνο για τις εισπράξεις από τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων που γίνεται μέσω των εταιρειών που αδιαφανώς και σκανδαλωδώς έχουν αναλάβει την διαχείριση του οδικού δικτύου της χώρας. Η τροχαία αρκείται σε φοροεισπρακτικές κλίσεις μετρώντας την ταχύτητα των διερχομένων οδηγών στις μεγάλες ευθείες, ενώ είναι παντελώς απούσα στα δύσκολα σημεία και σε περιοχές όπως ο δρόμος καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών αλλά και καταστάσεις πρόχειρα στημένων έργων, όπως η σημερινή στη Βέροια.

Είναι δυνατόν να υπάρχουν έργα που στενεύουν το δρόμο, που κυριολεκτικά σταματούν την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και να μην υπάρχει σήμανση αλλά και παρουσία της τροχαίας τουλάχιστον 3 χιλιόμετρα πριν; Είναι δυνατόν να μην τηρείται το μέτρο που απαγορεύει την κίνηση στα μεγάλα φορτηγά κατά το Σαββατοκύριακο; Είναι δυνατόν να γίνονται προσπεράσεις από διπλά φορτηγά ή/και λεωφορεία και να παραμένουν ατιμώρητα;

Έχω ξαναγράψει για τους αδιάφορους επαγγελματίες. Το κακό είναι πως ο πρώτος διδάξας είναι το ίδιο το κράτος και οι πολίτες ακολουθούν. Μόνο που σήμερα την αδιαφορία την πληρώσαμε θρηνώντας θύματα όπως ακριβώς είχε γίνει και πριν κάποια χρόνια, τότε στις 13 Απριλίου του 2003, όταν χάθηκαν τα 21 παιδιά του Μακροχωρίου στο φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη. Σοκαριστήκαμε, θρηνήσαμε, ξεχαστήκαμε, συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη τίποτε και φτάσαμε στο σήμερα. Πόσους νεκρούς πρέπει να θάψουμε για να συνετιστούμε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου