Οι νέοι πεθαίνουν στον δρόμο - Μανώλης Β. Βολουδάκης

Breaking

31/10/2014

Οι νέοι πεθαίνουν στον δρόμο

Σε πλήρη συμφωνία και εναρμόνιση με όλα όσα έγραφα για την χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση, είναι η δημοσίευση του Allianz Zentrum für Technik (κέντρο τεχνολογίας της Allianz ή AZT) που αναφέρει πως η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως αναφέρει η δημοσίευση, μια νέα μελέτη του AZT δείχνει ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου στους νέους, ανεξάρτητα από το επίπεδο της οικονομικής ευημερίας της κάθε χώρας.

Είναι συγκλονιστικό πως το 31% επί του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως είναι έφηβοι και νέοι ενήλικες, ηλικίας μεταξύ 15 και 29 ετών. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες από 400.000 ζωές που χάνονται ετησίως, ένας αριθμός που υπερβαίνει τους θανάτους των νέων που προκαλούνται από ασθένειες, χρήση ναρκωτικών, αυτοκτονία, βία ή γεγονότα που σχετίζονται με πόλεμο. Κύρια αιτία είναι η χρήση των κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση όπως είχα δημοσιοποιήσει κατά τις προηγούμενες μέρες.

Το αν ένας θάνατος νέου από τροχαίο συμβαίνει σε χώρα χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο. Σύμφωνα με το AZT, τα ποσοστά θανάτου των νέων από τροχαίο ατύχημα, εμφανίζουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις αγγίζοντας το 31,5% στις χώρες χαμηλού εισοδήματος, το 32,0% στις χώρες μεσαίου εισοδήματος και το 28,5% στις χώρες υψηλού εισοδήματος.

Κάθε χρόνο, σχεδόν 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων και περισσότερα από 50 εκατομμύρια τραυματίζονται, καθιστώντας την οδική ασφάλεια ένα ιδιαίτερα σημαντικό παγκόσμιο ζήτημα. Ανά 100.000 κατοίκους, 18 χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα. Αυτό τοποθετεί τον θάνατο από τροχαίο ατύχημα στην 9η θέση της λίστας των κορυφαίων αιτιών θανάτου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχουμε από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ).

Οι πρόσφατες εξελίξεις, όμως, δείχνουν πως θα γίνει η πέμπτη κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως μέχρι το 2030, αν δεν ληφθούν κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα κατά των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά κυρίως αν δεν αλλάξουν νοοτροπία οι οδηγοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου