Εκπτώσεις ... αξιών

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου δεν κατάφεραν να τονώσουν τον κύκλο εργασιών των εμπορικών καταστημάτων, σύμφωνα με περιοδική έρευνα που πραγματοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) στους εμπορικούς συλλόγους όλης της χώρας.

Συνολικά, η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περυσινή. Μόνο μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2014 έναντι του 2013.

Κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, ποσοστό 40,2% των επιχειρήσεων κατέγραψε τις φετινές του πωλήσεις να παραμένουν στα ίδια επίπεδα ενώ ποσοστό 37,2% σε χαμηλότερα. Σε μεγαλύτερο βαθμό πλήττονται οι επιχειρήσεις ειδών οικιακού εξοπλισμού, όπου το ποσοστό αυτών που εμφάνισαν χαμηλότερες τις πωλήσεις ανέρχεται στο 47,2%. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης, όπου το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο 44,2%.

Πανελλαδικά, οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, αγγίζουν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος, συγκεκριμένα το 28%, ενώ το επίπεδο των εκπτώσεων κυμάνθηκε στην πλειοψηφία όλων όσοι συμμετείχαν μεταξύ του 11% και του 20%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το επίπεδο των εκπτώσεων ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας των επιχειρήσεων. Καταρχήν, μία στις δύο επιχειρήσεις στον κλάδο των επιμορφωτικών και ψυχαγωγικών ειδών δεν συμμετείχαν στις εκπτώσεις του Νοεμβρίου. Τρεις στις πέντε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ένδυση, πραγματοποίησαν χαμηλές εκπτώσεις έως 20%.

Τα είδη που διέθεσαν οι επιχειρήσεις σε έκπτωση αφορούσαν είτε στο σύνολο των εμπορευμάτων τους, είτε στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν, καθιστώντας το εκπτωτικό δεκαήμερο αρκετά δελεαστικό, ως προς την ποικιλία, για τους καταναλωτές.

Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου φαίνεται να μην επηρεάζει τον συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής-χειμερινής σεζόν σε ποσοστό 43% των επιχειρήσεων.

Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει, ότι τελικά μειώνει τον συνολικό τζίρο, ενώ ένας στους τρεις ότι έχει θετικό αντίκτυπο.

Περίπου το ίδιο ποσοστό με τις επιχειρήσεις που αυξάνουν τον τζίρο τους, λόγω του δεκαημέρου, δηλαδή το ένα τρίτο, συμφωνούν με την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, αντιθέτως στην πλειοψηφία του (52%) ο εμπορικός κόσμος διαφωνεί με την εφαρμογή του.

Σύμφωνα με τους κατά τόπους εμπορικούς συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου κινήθηκαν οριακά πτωτικά, σε σύγκριση με την αντίστοιχη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο.

Πάντως, σε Αθήνα (κέντρο), Πειραιά, Γαλάτσι, Αλεξανδρούπολη Σάμο, Καλαμάτα, Ρέθυμνο, Σπάρτη η κίνηση εμφανίζεται να έχει αυξηθεί μέχρι 10%, στο Χαλάνδρι, Π. Φάληρο, Πατήσια, Χανιά μέχρι 20% και στη Λαμία μέχρι 30%, ενώ στη Θεσσαλονίκη (κέντρο), Βέροια, Χαλκίδα και Λιβαδειά οι έμποροι δηλώνουν ότι μειώθηκαν οι πωλήσεις μέχρι 20% και σε Θήβα, Ρόδο, Καβάλα ότι μειώθηκαν μέχρι 30%.

Στα ίδια επίπεδα ήταν η εμπορική κίνηση για τις περισσότερες περιοχές, όπως σε Γλυφάδα, Πάτρα, Νάξο, Νέα Ιωνία, Περιστέρι, Ίλιον, Κερατσίνι, Λευκάδα, Αγρίνιο, Ιωάννινα, Αταλάντη, Ηγουμενίτσα, Γιαννιτσά, Έδεσσα, Πτολεμαΐδα, Αμύνταιο, Κάρυστο, Πύργο, Καρδίτσα, Βόλο, Κομοτηνή, Λασίθι, Τρίκαλα, Λάρισα, Αργοστόλι, Ιθάκη, Σητεία, Κοζάνη, Γρεβενά, Σαντορίνη, Ορεστιάδα και Κω.

Πτώση μέχρι 10% κατέγραψαν Κηφισιά, Μαρούσι, Ναύπλιο, Μοσχάτο, Νίκαια, Σύρος, Φλώρινα, Δράμα, Ηράκλειο, Κέρκυρα. Πτώση μέχρι 20% είχαν οι περιοχές Κατερίνη και Άγιος Νικόλαος Κρήτης, Κόρινθος, Ζάκυνθος, Λέσβος ενώ στη Μεγ. Παναγιά- Χαλκιδική, στον Πολύγυρο, στην Άρτα στον Άγιο Κωνσταντίνο, στην Ελασσόνα, Σέρρες και στην Ιεράπετρα καταγράφεται μείωση μεγαλύτερη από 41% και μέχρι 30% σε Φάρσαλα και Κυπαρισσία.

Στο πλαίσιο της έρευνας οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με τη δυνατότητα που τους εκχωρεί η πρόσφατη υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 2 Νοεμβρίου. Για όσα καταστήματα άνοιξαν, παρατηρείται ότι τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν, ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου καθώς αυτό που έγινε ήταν ότι ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.

Αναφορικά με τον αριθμό των απασχολούμενων, μόλις το 1% των επιχειρήσεων έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τις Κυριακές. Το 65% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 33% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού.

Όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 45% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι επιβαρύνεται, είτε πάρα πολύ, είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 35% λίγο, ενώ μόλις το 16% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

Η στατιστική καταγραφή των αποτελεσμάτων αποδεικνύει την πλήρη αποτυχία της κυβέρνησης στην προσπάθεια που κάνει να τονώσει την οικονομία, χωρίς ωστόσο να έχει σοβαρή οικονομική πολιτική. Η κατάργηση της αργίας της Κυριακής δεν ήταν μέτρο τόνωσης της οικονομίας αλλά προσπάθεια αλλοίωσης του ήθους και των παραδόσεων του τόπου μας. Την αποτυχία του συγκεκριμένου μέτρου έχει επισημάνει από το καλοκαίρι και η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.

Ομοίως αποδεικνύεται πως και οι ευκαιριακές, απρογραμμάτιστες και συνεπώς αναποτελεσματικές εμβόλιμες περίοδοι εκπτώσεων δεν προσφέρουν τίποτε απολύτως και πολύ περισσότερο δεν μπορούν να προβάλλονται ως μέτρο τόνωσης της οικονομίας. Είναι αδύνατον οι εκπτώσεις στις αξίες και στα ιδανικά σε συνδυασμό με τις εποχιακές εκπτώσεις στις τιμές τιμών να υποκαταστήσουν την σοβαρότητα και τη σταθερή οικονομική πολιτική που πρέπει να έχει ένα κράτος. Βασική προϋπόθεση, όμως, για την σταθερή πολιτική είναι η ύπαρξη πολιτικής ηγεσίας και όχι ενός περιοδεύοντος θίασου...

1 σχόλιο:

  1. Και μετά σου λέει ανάπτυξη ! Πάντως ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι τον κοροϊδεύουν και αυτό πιστεύω οφείλεται ότι αρκετοί έχουν ακόμα καταθέσεις στις τράπεζες, για να δούμε με το κούρεμα των καταθέσεων θα συνετιστεί η θα συνεχίσει τον ύπνο του αδίκου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.