Η αλήθεια πίσω από την αναθεώρηση του Συντάγματος - Μανώλης Β. Βολουδάκης

Breaking

29/04/2014

Η αλήθεια πίσω από την αναθεώρηση του Συντάγματος

Είναι γνωστή η πρόθεση της Ν.Δ. να προχωρήσει σε αναθεώρηση του Συντάγματος, αλλά μέχρι τώρα έχει κρατήσει "σιγή ιχθύος" ως προς τις προθέσεις της ομάδας που επεξεργαζόταν τις αντίστοιχες προτάσεις.

Η χρονική στιγμή, το ασαφές των προτάσεων όσο και η αποστασιοποίηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. με βάζουν σε πολλές σκέψεις σε ότι αφορά στις πραγματικές προθέσεις του πρωθυπουργού, ο οποίος άλλωστε έχει κερδίσει με το σπαθί του την αμφιβολία και την καχυποψία μας ειδικά το τελευταίο διάστημα. Σίγουρα τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται και ακόμα πιο σίγουρα η επικείμενη αναθεώρηση είναι καθοδηγούμενη -άγνωστο σε τι βαθμό- από τα "αφεντικά" της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού. Γιατί μη μου πει κανείς, πως ένας πρωθυπουργός που δεν έχει την δικαιοδοσία να νομοθετήσει για τα επιμελητήρια της χώρας του, έχει την δύναμη να προχωρήσει σε αναθεώρηση του Συντάγματος από μόνος του και χωρίς καθοδήγηση!

Ο πρωθυπουργός και η αναθεωρητική του ομάδα εισηγούνται "περίεργες" και αρκετά "ύποπτες" αλλαγές, χωρίς όμως να μπαίνουν στην ουσία των θεμάτων όπως π.χ. το κομμάτι περί ευθύνης των υπουργών. Στην σημερινή αμνηστία αντιτάσσει μια πρόταση με θολή διατύπωση. Το ίδιο επιχειρεί και όσον αφορά στον διαχωρισμό των ανεξάρτητων αρχών αλλά και της δικαστικής εξουσίας από τους πολιτικούς, όπου και πάλι η πρόταση είναι "εξορθολογισμός"! Τι θα πει αυτό; Γιατί δεν λέτε αποδέσμευση; Η Ελληνική γλώσσα είναι πλούσια, το λεξιλόγιό σας είναι ύποπτα φτωχό! Το τραγικότερο όλων, όμως, είναι οι προτάσεις που αφορούν στην εγκαθίδρυση στην διακυβέρνηση προσώπων και οργάνων που δεν θα εκλέγονται από το λαό, αλλά θα μπορούν να ελέγξουν την κυβέρνηση. Καθαρό στίγμα της Ε.Ε. και της δομής της. Μη ξεχνάμε πως -δυστυχώς- παιδιά της είναι οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών και άρα θα πρέπει να υιοθετούν το σύστημα της μητριάς-Ε.Ε.!

Διάβασα με πολύ προσοχή τις προτάσεις που θα φέρει σε συζήτηση η Ν.Δ. και περιμένω τις αιτιολογικές εκθέσεις για να δω ποιο είναι ακριβώς το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα μέσα από αυτές. Επαναλαμβάνω, μου προξενεί ερωτηματικό η χρονική στιγμή, η αντίδραση των συνενόχων τους στην κυβέρνηση (του ΠΑ.ΣΟ.Κ.) καθώς και η σιγή ασυρμάτου όλων των υπολοίπων του Ελληνικού κοινοβουλίου. Θέλω να δω ποια άλλη πολιτική προσταγή της Ε.Ε. ή/και των Η.Π.Α. ή δε ξέρω ποιου άλλου, θα αποτυπώνει αυτή η αναθεώρηση που δείχνει και πάλι να μη λύνει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα της Πατρίδας μας. Να σημειώσω ότι πολλές από τις προτάσεις (υλοποιημένες όμως λανθασμένα) αποτελούν προτάσεις και εισηγήσεις της Πολιτικής Παράταξης ΚΟΙΝΩΝΙΑ::Συνεχιστές του Καποδίστρια, από τις 23 Δεκεμβρίου 2008, πολύ πριν τόσο την κρίση όσο και όλους τους μετά Χριστόν προφήτες! Εδώ θα βρείτε το φύλλο της εφημερίδος στο οποίο είχαν δημοσιευθεί και αναφέρονται σωστά και αναλυτικά οι αναγκαίες ρυθμίσεις και όχι ασαφείς και ανακριβείς όπως τις εισηγείται η Ν.Δ.

Οι 31 προτάσεις της ΝΔ για την συνταγματική αναθεώρηση έχουν ως εξής (Σε παρένθεση παραθέτω έναν πολύ γρήγορο δικό μου σχολιασμό):
1. Εκλογή και ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας. (Πρέπει να δούμε τι θα λέει η αιτιολογική έκθεση. Έτσι, μοιάζει σαν μια "περίεργη" αλλαγή ή/και μετατόπιση εξουσιών και άρα μια ιδιότυπη αλλαγή(;) του πολιτεύματος)
2. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού. (Θολή διατύπωση! Το σωστό είναι υποχρεωτική εξάντληση της θητείας της εκλεγμένης κυβέρνησης)
3. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και των Συνδικαλιστών. (Δεν είναι σαφής η επιδίωξη. Θα πρέπει να περιμένουμε για την αιτιολογική έκθεση)
4. Ασυμβίβαστο του αξιώματος του Υπουργού με εκείνο του Βουλευτή. (Για ποιο λόγο; Άλλο το να μπορούν να διοριστούν στην κυβέρνηση και εξωκοινοβουλευτικοί παράγοντες και τελείως άλλο ολόκληρη η κυβέρνηση να μην είναι εκλεγμένη! Είναι πολιτική και οδηγία της Ε.Ε., εφαρμοσμένη σε μεγάλο βαθμό σε άλλα κράτη-μέλη και πολύ επικίνδυνη! Ανοίγει το παράθυρο της ουσιαστικής κατάργησης της ετυμηγορίας των εκλογών.)
5. Επανεξέταση του αριθμού των Βουλευτών και των Βουλευτών Επικρατείας. (Πρόταση της Πολιτικής Παράταξης ΚΟΙΝΩΝΙΑ::Συνεχιστές του Καποδίστρια από τις 23/12/2008)
6. Αναθεώρηση της διάταξης για την αποσβεστική προθεσμία ως προς την ποινική ευθύνη των Υπουργών και ιδίως την κατάργησή της όπως ισχύει σήμερα. (Πρόταση της Πολιτικής Παράταξης ΚΟΙΝΩΝΙΑ::Συνεχιστές του Καποδίστρια από τις 23/12/2008, την οποία, όμως, ουσιαστικά δεν θα υλοποιήσει η πρόταση της κυβέρνησης έτσι όπως διατυπώνεται)
7. Αναθεώρηση της διάταξης για την ασυλία των Βουλευτών, ώστε να περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων τους. (Το ίδιο με την προηγούμενη πρόταση. Αποτελεί πρόταση της Πολιτικής Παράταξης ΚΟΙΝΩΝΙΑ::Συνεχιστές του Καποδίστρια από τις 23/12/2008, την οποία ουσιαστικά δεν θα υλοποιήσει η αλλαγή που προτείνεται, τουλάχιστον έτσι όπως διατυπώνεται)
8. Συνταγματική πρόβλεψη για το “πόθεν έσχες” των πολιτικών προσώπων και για την ανάθεση του ελέγχου του σε ειδικό σώμα, αποτελούμενο αποκλειστικά από ανώτατους λειτουργούς των τριών Ανώτατων Δικαστηρίων της Χώρας. (Θολή διατύπωση. Θα πρέπει να περιμένουμε για την αιτιολογική έκθεση)
9. Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων και  εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά τους. (Θολή και ύποπτη διατύπωση. Η Ε.Ε. έχει κάνει κατά καιρούς νύξεις και παροτρύνσεις σχετικά με τις δομές που θα πρέπει να έχει ένα "δημοκρατικό" κόμμα. Είναι ένα είδος ιδιότυπου φασισμού. Φανταστείτε τώρα το Σύνταγμα να αντικαθιστά το καταστατικό των πολιτικών σχηματισμών!)
10. Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του Βουλευτή. (Θολή διατύπωση. Θα πρέπει να περιμένουμε για την αιτιολογική έκθεση)
11. Καθιέρωση σταθερού εκλογικού συστήματος με την πρόβλεψη ότι η αλλαγή  του απαιτεί πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής. (Θολή διατύπωση. Θα πρέπει να περιμένουμε για την αιτιολογική έκθεση)
12. Ισχυροποίηση των εγγυήσεων για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου. (Θολή διατύπωση! Το σωστό είναι υποχρεωτική εξάντληση της θητείας του εκλεγμένου κοινοβουλίου και όχι η διάλυσή του κάθε 2,5 με 3 χρόνια όπως έχει καθιερωθεί την τελευταία 25ετία!)
13. Ενίσχυση του ρόλου των Βουλευτών τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο. (Προέχει να υποχρεωθούν οι βουλευτές να ασκούν τα καθήκοντά τους και να παρίστανται στις συνεδριάσεις της Βουλής! Δεν είναι δυνατόν να περνάνε μήνες και να απέχουν ακόμα και από την απλή ενημέρωση! Σε ποιου επιπέδου βουλευτές θα παραχωρηθεί νομοθετική και ελεγκτική εξουσία; Κάποιοι στην σημερινή σύνθεση του κοινοβουλίου δεν γνωρίζουν καλά-καλά ανάγνωση και γραφή! Τι έλεγχο θα ασκήσουν;)
14. Συνταγματική κατοχύρωση της ακρόασης κοινωνικών φορέων κατά την εξέλιξη της νομοθετικής διαδικασίας. (Μάλλον για προεκλογική εξαγγελία ακούγεται αυτό, παρά για κάτι ουσιώδες)
15. Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής. Επίσης θεσμοθέτηση δύο Μόνιμων Υπηρεσιακών Υφυπουργών, Εξωτερικών και επί του Προϋπολογισμού, με 5ετή θητεία και εκλογή τους από τα 3/5 της Βουλής. (Η μόνιμη και συνταγματικά καθιερωμένη είσοδος και εγκαθίδρυση των Επιτρόπων της Ε.Ε. σε κυβερνητικές θέσεις!!! Από τις πιο επικίνδυνες μεταρρυθμίσεις που σίγουρα θα μας απασχολήσει και μετά τη δημοσιοποίηση της αιτιολογικής έκθεσης)
16. Παροχή εγγυήσεων του Δημοσίου μόνον με τυπικό νόμο. (Ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω τι επιδιώκει αυτή η μεταρρύθμιση!)
17. Υποχρέωση σύνταξης μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και προμήθειες του  Δημοσίου, εκτός εκείνων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. (Δηλαδή σήμερα τι ισχύει; Όποιος θέλει απλά δημοπρατεί ένα έργο είτε αυτό χρειάζεται, είτε όχι;)
18. Κατάργηση του θεσμού των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων και της αντίστοιχης αναβάθμισης του ρόλου των Γενικών Διευθυντών. (Πρόταση της Πολιτικής Παράταξης ΚΟΙΝΩΝΙΑ::Συνεχιστές του Καποδίστρια από τις 23/12/2008)
19. Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου. (Ασαφές εντελώς)
20. Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων. (Γιατί να μην αρθούν τα βαρίδια που βάζει το κράτος στην δικαιοσύνη κι έτσι να επιταχυνθεί το έργο της; Ένα ακόμα τμήμα του ΣτΕ, του οποίου τις αποφάσεις οι Ελληνικές κυβερνήσεις αγνοούν τα τελευταία χρόνια, σε τι θα είναι χρήσιμο;)
21. Οριοθέτηση της εν γένει δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων, ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας. (Απλά τρέχα-γύρευε, ράβε-ξήλωνε δουλειά να μη σου λείπει!)
22. Αναθεώρηση του άρθρου 90, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και του περιορισμού της διακριτικής ευχέρειας της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. (Αποτελεί ακόμα μια πρόταση της Πολιτικής Παράταξης ΚΟΙΝΩΝΙΑ::Συνεχιστές του Καποδίστρια από τις 23/12/2008, την οποία ουσιαστικά δεν θα υλοποιήσει η προτεινόμενη αλλαγή, τουλάχιστον σύμφωνα με την διατύπωσή της. Η παράταξη "ΚΟΙΝΩΝΙΑ" έχει προτείνει και της δικαστικής και του Στρατού και των Σωμάτων Ασφαλείας οι διοικήσεις να απεμπλακούν από την πολιτική εξουσία.)
23. Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. (Και τι θα ισχύσει; Ποιος θα έχει λόγο ως προς τη μορφή της εκπαίδευσης που θα παρέχουν; Την διδακτέα ύλη;)
24. Εξορθολογισμός των διατάξεων για τα Μ.Μ.Ε. προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας τους. (Αυτό κι αν ακούγεται σαν ανέκδοτο! Ποιος έχει σήμερα καπελώσει και ελέγχει τα μέσα ενημερώσεως; Τα κόμματα! Το ίδιο θα ισχύσει και πάλι, αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα αντί για αυτό το προεκλογικά πυροτεχνήματα!)
25. Αναθεώρηση των περί δημοψηφισμάτων διατάξεων, για την πρόβλεψη διενέργειας δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία. (Χρειάζεται η αιτιολογική έκθεση για να καταλάβουμε σε τι αποσκοπεί αυτή η αλλαγή)
26. Αναμόρφωση της οικονομικής θεματικής του Συντάγματος και σύνδεσης της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με την οικονομική ανάπτυξη και την εξασφάλιση ανάλογης ωφέλειας για το κοινωνικό σύνολο. (Ή τα Ελληνικά μου δεν είναι καλά ή η πρόταση πάσχει πρωτίστως συντακτικά)
27. Πρόβλεψη για την υποχρέωση κατάθεσης ετήσιου αναλυτικού απολογισμού από όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το κρατικό προϋπολογισμό. (Αναληθές! Αν δεν αλλάξει δραματικά κάτι, από τις 25 Μαΐου και μετά οι προϋπολογισμοί των κρατών μελών θα καταρτίζονται στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο! Είναι το μεγαλύτερο διακύβευμα αυτών των ευρωεκλογών που ακόμα δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει!)
28. Αναθεώρηση του άρθρου 17, προς την κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής προστασίας του πυρήνα του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας. (Δεν χρειάζεται αλλαγή του Συντάγματος αλλά η τήρησή του! Η κυβέρνηση καταπάτησε αυτό το άρθρο με τους αντισυνταγματικούς φόρους που επέβαλε)
29. Αναθεώρηση του άρθρου 24  (και του άρθρου 117 παρ. 3 και 4) προς την κατεύθυνση της πληρέστερης προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και της αντιμετώπισης ακραίων καταστάσεων σε βάρος όχι μόνο της ατομικής ιδιοκτησίας αλλά και της περιουσίας του Δημοσίου. (Λύθηκαν όλα τα σοβαρά ζητήματα της Πατρίδος μας και πάμε να λύσουμε και τα "πράσινα" ζητήματα της Ε.Ε.)
30. Ρητή πρόβλεψη για την προστασία της εθνικής ταυτότητας και της Ελληνικής γλώσσας. (Εδώ μας κοροϊδεύει άγρια η κυβέρνηση! Δεν εξηγείται αλλιώς. Μα από εσάς κινδυνεύει η εθνική μας ταυτότητα και η γλώσσα. Την θρησκεία, ούτως ή άλλως, φροντίσατε να την εξαφανίσετε από την καθημερινότητά μας)
31. Εξορθολογισμός της οργάνωσης και λειτουργίας των ανεξάρτητων αρχών. (Αποτελεί ακόμα μια πρόταση της Πολιτικής Παράταξης ΚΟΙΝΩΝΙΑ::Συνεχιστές του Καποδίστρια από τις 23/12/2008, την οποία ουσιαστικά δεν θα υλοποιήσει η προτεινόμενη αλλαγή, τουλάχιστον σύμφωνα με την διατύπωσή της)

Όσον αφορά στο διαδικαστικό κομμάτι της αναθεώρησης, το Σύνταγμα που είναι σήμερα σε ισχύ, μετά το ψήφισμα της 27/5/2008 της Η' Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων, στο άρθρο 110 προβλέπει:
1. Oι διατάξεις του Συντάγματος υπόκεινται σε αναθεώρηση, εκτός από εκείνες που καθορίζουν τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος, ως Προεδρευόμενης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, καθώς και από τις διατάξεις του άρθρου 2 (Πρωταρχικές υποχρεώσεις της πολιτείας) παράγραφος 1, του άρθρου 4 (Ισότητα των Ελλήνων) παράγραφοι 1, 4 και 7, του άρθρου 5 (Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία) παράγραφοι 1 και 3, του άρθρου 13 (Θρησκευτική ελευθερία) παράγραφος 1 και τέλος του άρθρου 26 (διάκριση των εξουσιών).
2. H ανάγκη της αναθεώρησης του Συντάγματος διαπιστώνεται με απόφαση της Bουλής που λαμβάνεται, ύστερα από πρόταση πενήντα τουλάχιστον βουλευτών, με πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστον μήνα. Mε την απόφαση αυτή καθορίζονται ειδικά οι διατάξεις που πρέπει να αναθεωρηθούν.
3. Αφού η αναθεώρηση αποφασιστεί από τη Bουλή, η επόμενη Bουλή, κατά την πρώτη σύνοδό της, αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις.
4. Aν η πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος έλαβε την πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, όχι όμως και την πλειοψηφία των τριών πέμπτων, σύμφωνα με την παράγραφο 2, η επόμενη Bουλή κατά την πρώτη σύνοδό της μπορεί να αποφασίσει σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις με την πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της.
5. Κάθε ψηφισμένη αναθεώρηση διατάξεων του Συντάγματος δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέσα σε δέκα ημέρες αφότου επιψηφιστεί από τη Bουλή και τίθεται σε ισχύ με ειδικό ψήφισμά της.
6. Δεν επιτρέπεται αναθεώρηση του Συντάγματος πριν περάσει πενταετία από την περάτωση της προηγούμενης.

Επίσης ο Κανονισμός της Βουλής, άρθρο 119 προβλέπει:
1. οι προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος υποβάλλονται γραπτώς στη Βουλή από πενήντα τουλάχιστο Βουλευτές, προσδιορίζουν τις αναθεωρητέες διατάξεις και συνοδεύονται από αιτιολογική έκθεση.
2*(Τροποποιήθηκε στις 20.6.1996 με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής (ΦΕΚ 151 Α' /8.7.1996). Μετά την υποβολή τους οι προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος ανακοινώνονται στη Βουλή, κατόπιν τυπώνονται, διανέμονται στους βουλευτές και παραπέμπονται για εξέταση σε Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος, που συνιστάται από τον Πρόεδρο της Βουλής.
3. Για τη σύσταση, τη συγκρότηση, τη σύνθεση και τη λειτουργία της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των άρθρων 31 έως 41, εκτός από τη διάταξη του άρθρου 37 παρ. 2.
4. H Βουλή με απόφασή της, που λαμβάνεται μετά πρόταση του Προέδρου της και με τη συνήθη πλειοψηφία του άρθρου 67 του Συντάγματος, ορίζει προθεσμία για την υποβολή της έκθεσης της Επιτροπής Αναθεώρησης. H προθεσμία αυτή μπορεί να παρατείνεται με νεότερες αποφάσεις της Βουλής. Συζήτηση γίνεται κατά τον ορισμό της αρχικής προθεσμίας και τερματίζεται σε μία συνεδρίαση.
5. Μετά την υποβολή ή την πάροδο της προθεσμίας για την υποβολή της έκθεσης της Επιτροπής για την αναθεώρηση του Συντάγματος οι σχετικές προτάσεις εγγράφονται σε ειδική ημερήσια διάταξη και συζητούνται από την ολομέλεια της Βουλής με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 95 έως 104. H συζήτηση αναφέρεται αποκλειστικά στην ανάγκη της αναθεώρησης και στις αναθεωρητέες διατάξεις.
6. H απόφαση της Βουλής που διαπιστώνει την ανάγκη αναθεώρησης του Συντάγματος και καθορίζει ειδικά τις αναθεωρητέες διατάξεις λαμβάνεται με δύο ονομαστικές ψηφοφορίες, που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστο μήνα και με τις πλειοψηφίες που ορίζονται από το άρθρο 110 παρ. 2 και 4 του Συντάγματος. H δεύτερη ψηφοφορία αφορά τις ίδιες διατάξεις που εγκρίθηκαν κατά την πρώτη ψηφοφορία.
7. Καθεμιά από τις ονομαστικές ψηφοφορίες της προηγούμενης παραγράφου διεξάγεται μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης και για όλες τις αναθεωρητέες διατάξεις ταυτοχρόνως με σημείωση της ψήφου των Βουλευτών χωριστά για κάθε διάταξη.
8. Αν η Βουλή έχει αποφασίσει την αναθεώρηση, ο Πρόεδρος της επόμενης Βουλής στην αρχή της πρώτης συνόδου συνιστά Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος για την επεξεργασία του περιεχομένου των αναθεωρητέων διατάξεων που έχουν καθοριστεί από την απόφαση της Βουλής την αναφερόμενη στην παράγραφο 6.
9. Για τη σύσταση της Επιτροπής της προηγούμενης παραγράφου, την προθεσμία υποβολής της έκθεσής της και την εγγραφή του θέματος στην ημερήσια διάταξη εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 2 έως 5 του παρόντος άρθρου. H συζήτηση αναφέρεται στο περιεχόμενο των αναθεωρητέων διατάξεων.
10. H απόφαση της Βουλής που περιέχει τις αναθεωρούμενες διατάξεις λαμβάνεται με μία και μόνη ονομαστική ψηφοφορία, που διεξάγεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου αυτού και με τις πλειοψηφίες που προβλέπονται από το άρθρο 110 παρ. 3 και 4 του Συντάγματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου