Σε μια σχετικά "περίεργη" έκθεση, αυτή της Pearson, η οποία: γράφτηκε από το Economist Intelligence Unit, είναι το αποτέλεσμα μιας ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης με τίτλο "The Learning Curve" και αφορά στις επιδόσεις που παρουσιάζουν τα σχολικά εκπαιδευτικά συστήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως εδώ καλά. Το "περίεργη" που είπα αρχικά έγκειται στο γεγονός του ότι στόχος της έκθεσης είναι να συμβάλει στη χάραξη μιας αποτελεσματικής εκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία θα έχει τόσο οικονομικές, όσο και κοινωνικές συνέπειες. Επιπρόσθετα, η αξιολόγηση βασίζεται στις Αμερικανικές εκπαιδευτικές μελέτες TIMSS and PIRLS, καθώς και σε τεστ του PISA, του διεθνούς προγράμματος του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση των μαθητών.
Σύμφωνα με αυτή, λοιπόν, στην τελευταία θέση στην Ευρώπη και στην 33η στον κόσμο κατατάσσεται το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Η θέση της Ελλάδας είναι η χειρότερη ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες στην αξιολόγηση, η οποία περιλαμβάνει 39 χώρες και την περιοχή του Hong Kong, ενώ παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με την αξιολόγηση του ίδιου οίκου το 2013.
Σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο κατέχει η Νότιος Κορέα, ενώ το καλύτερο στην Ευρώπη η Φινλανδία. Σύμφωνα με τον John Fallon, γενικό διευθυντή της Pearson, η έκθεση επισημαίνει τον ισχυρό δεσμό ανάμεσα στα βελτιωμένα επίπεδα εκπαίδευσης και στην οικονομική ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τις δικές μου ανησυχίες, αυτή η έρευνα θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά από το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας για να εισάγει μεθόδους και εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο θα αποσκοπεί στο καίριο τελειωτικό χτύπημα του αφελληνισμού της παιδείας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου