Στέργιος ο αγρότης (2) - Μανώλης Β. Βολουδάκης

Breaking

03/03/2016

Στέργιος ο αγρότης (2)

Μόλις μας δουν και γεμίζουμε με τα τρακτέρ την Εθνική, έρχονται και από την τηλεόραση. Πρώτος να μιλήσει τρέχει ο Γιάννης που κάνει τον έξυπνο. Προχτές μάλιστα ήρθαν και από την Αθήνα, τον είχαν τον Γιάννη μέσα στο χιόνι μια ώρα γιατί λέει δεν είχαν Link, όταν το έφτιαξαν το Link ο Γιάννης είχε ξεπαγώσει και άρχισε να τους αγριεύει, κάτι τον ρώτησαν αλλά αυτός είπε ότι από το κρύο τον έπεσε η μύτη και είπε και για κάποιο άλλο σημείο του σώματός του, αλλά δεν μπορώ να το γράψω, εμείς βλέπαμε τον Γιάννη από μια τηλεόραση που είχαμε με γεννήτρια και ξαφνικά τον χάσαμε, ο Γιάννης συνέχισε να λέει που κρύωσε και οι δημοσιογράφοι ότι χάθηκε το Link. Άμα δεν τον σκουντούσαμε τον Γιάννη, ακόμα εκεί θα ήταν και θα μιλούσε.

Το μεγάλο γεγονός του «μπλοκ» είναι όταν έρχεται από την Αθήνα κανένας αρχηγός κόμματος. Όταν έρχεται ο αρχηγός που είναι μαζί με τον κ. Κώστα τον βουλευτή, είναι το καλύτερο. Έρχεται και η ΕΡΤ και αυτοί έχουν συνέχεια Link. Ο αρχηγός συνήθως θέλει να ανέβει σε τρακτέρ και να μιλήσει από εκεί, αλλά δεν ξέρει που να βάλει το πόδι του και εμείς τον σκουντάμε για να σκαρφαλώσει. Μετά, ένας τον κρατάει από πίσω μην πέσει και σακατευτεί και αυτός λέει κάτι ακαταλαβίστικα για πρωτογενή τομέα και ένα άλλο που με άρεσε και θα το λέω και εγώ «συγκριτικό πλεονέκτημα». Κάθεται μαζί μας και τρώει παντσέτες και πίνει τσίπουρο, αλλά το καλύτερο είναι πως έρχεται και καμιά καλλιτέχνης μαζί και τελικά γίνεται πανηγύρι. Για εφέτος ακούστηκε ότι θα έρθει η Γωγώ Τσαμπά. Έ ρε γλέντια που θα κάνουμε. Η Γωγώ θα τραγουδάει τα καγκέλια, (αλήθεια πως το κάνει εκείνου το Μπομ πομπό σαν βουλωμένη εξάτμιση από τρακτέρ) και εμείς θα χορεύουμε και θα πίνουμε τσίπουρο.

Μετά από κάνα δυο βδομάδες ο κ. Κώστας ο Βουλευτής θα μας πει πως δικαιωθήκαμε στα αιτήματά μας. Καμιά φορά βέβαια αγριεύουν τα πράγματα, έρχονται κλούβες από την Αθήνα και τότε και εμείς παίρνουμε τα τρακτέρ και φρεζάρουμε την άσφαλτο. Άντε να δω που θα πας με την κλούβα. Τελικά πάντως, εγώ 300 ευρώ φόρο θέλω να δίνω κάθε χρόνο.

Ο Λιάκος εφέτος με έπιασε και με είπε πως τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Σκιάχτηκα. Με ενημέρωσε πως δεν θα φορολογούμαι πια με το στρέμμα, θα πρέπει να ζητάω τιμολόγια και από αυτούς που αγοράζω και από αυτούς που πουλάω, επειδή, πως με το είπε, είμαι «αγρότης του ειδικού καθεστώτος». Επιπλέον λέει ο Λιάκος ότι τους ξένους που έχω στα χωράφια το καλοκαίρι πρέπει να τους κολλάω εργόσημο. Εκεί μπλέξαμε λίγο επειδή εγώ κατάλαβα γραμματόσημο και τον είπα και τι είναι βρε ο ξένος, φάκελος και αυτός με είπε ότι δεν ξέρω τι με γίνεται. Τελειώνοντας ο Λιάκος, μου είπε πως από αυτά που βγάζω θα πληρώσω για φόρο πάνω από 20% και για τον ΟΓΑ άλλα τόσα, ανάλογα τι θα αποφασίσει η Κυβέρνηση με αυτούς τους χαμένους που έρχονται κάθε τόσο και τους λένε Θεσμούς. Εκεί πάλι έγινε μια παρεξήγηση, επειδή τον είπα εμένα με λένε Στέργιο, εσένα Λιάκο, εκείνη τη ψηλή ξερακιανή γιατί την λένε Θεσμούς; Ο Λιάκος με αγνόησε και συνέχισε. Τελικά κατάφερε να με φοβίσει. Δεν λέω, μέχρι τώρα καλούτσικα ήμασταν, κάτι έμενε και από τα χωράφια και είχα να θρέψω και άλλα τέσσερα στόματα (τη Γίτσα, τα κορίτσια και το παιδί). Αν γίνουν όλα αυτά που είπε ο Λιάκος, δεν θα μένει τίποτα. Τόσα χρόνια έτσι είχα μάθει. Τώρα τι θέλουν να κάνω; Να κατεβώ και εγώ στην πόλη. Και εκεί που θα βρω δουλειά και τι δουλειά ξέρω να κάνω εγώ στην πόλη. Εκείνο το βράδυ δεν καλοκοιμήθηκα, ήταν η πρώτη φορά που δεν αγρίεψα τον Λιάκο και τα αυγά του Θανάση με έκατσαν βαριά στο στομάχι.

Έτσι περνάμε εδώ στην επαρχία, μόνο που όταν φεύγουμε από το «μπλόκο» έχω τη Γίτσα να γκρινιάζει ότι έχω δυο βδομάδες άπλυτος και δεν με αφήνει να ξαπλώσω αν δεν λουστώ πρώτα. Γυναίκες.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να σας αφιερώσω ένα στιχάκι από τον αγαπημένο μου τραγουδιστή Γιάννη Μηλιώκα, άνθρωπο που ξέρει να περιγράφει τη ζωή στην επαρχία και τους ανθρώπους της. Εγώ απ’ τη ζωή πολλά κατάλαβα και σ’ όλα τα τερτίπια ήμαν μέσα και αν έμπλεξα με πρόβατα και γάλατα, ας όψεται η ζωή η παλιομπαμπέσα.

Θα τα πούμε του χρόνου πάλι από την Εθνική, ελπίζω αυτά που έλεγε ο Λιάκος να μην είναι αλήθεια και με λένε Στέργιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου